Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області
код ЄДРПОУ 25843931
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання
Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області, юридична адреса: 49600, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд. 24; E-mail: bud-sad@ukr.net; тел./факс +38(056) 744-82-94.
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи Планована діяльність, її характеристика.
Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області планує здійснення реконструкції автомобільної дороги загального користування державного значення Н-11 Дніпро – Миколаїв (через м. Кривий Ріг) на ділянках км 27+700 – км 43+000 та км 43+000 – км 59+080 Дніпропетровська область.
Планована діяльність включає в себе наступні компоненти:
Компонент 1. Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення Н-11 Дніпро ‒ Миколаїв (через м. Кривий Ріг) на ділянці км 27+700 ‒ км 43+000, Дніпропетровська область»;
Компонент 2. Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення Н-11 Дніпро ‒ Миколаїв (через м. Кривий Ріг) на ділянці км 43+000 – км 59+080, Дніпропетровська область».
Планована діяльність передбачає розвиток і удосконалення загальнодержавної та місцевої дорожньо-транспортної інфраструктури, покращення безпеки і соціально- екологічного та санітарного стану прилеглих населених пунктів Кам’янскького (с. Українське) та Криворізького (с. Любимівка, с. Софіївка, с. Вишневе, с. Новохортиця) районів Дніпропетровської області.
Впровадження проекту розглядається як основний захід для забезпечення нормального функціонування транспортної мережі району планованої діяльності, що в свою чергу (по закінченні будівельних робіт) позитивно вплине на стан навколишнього середовища підвищить техногенну безпеку прилеглої території.
Планована діяльність дозволить забезпечити нормативні техніко-економічні показники з приведенням автомобільної дороги до параметрів І-б технічної категорії згідно з ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги», покращити транспортно-комунікаційну інфраструктуру Дніпропетровської області та поліпшити умови місцевого руху, що в цілому позитивно вплине на безпеку дорожнього руху та економічний розвиток Дніпропетровської та сусідніх областей. Ефективне функціонування транспортної системи сприятиме розвитку промисловості, сільського господарства та інших сфер виробництва, забезпечить сталий розвиток у районі тяжіння автомобільної дороги та держави загалом.
Здійснення планованої діяльності передбачається в рамках реалізації програми Президента "Велике Будівництво", Плану проектно-вишукувальних робіт на 2021 рік, Постанови Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 року № 122 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року № 978).
Існуючий стан
Існуюча автомобільна дорога за своїми параметрами відноситься до II технічної категорії та має дві смуги руху.
Проектні рішення
Передбачається реконструкція ділянок км 27+700 - км 43+000 та км 43+000 - км 59+080 автомобільної дороги державного значення дороги Н-11 Дніпро ‒ Миколаїв (через м. Кривий Ріг) з приведенням її до параметрів І-б технічної категорії згідно з ДБН В.2.3-4:2015
«Автомобільні дороги», облаштовуються додаткові 2 смуги руху. Траса проектованої дороги (додаткових 2 смуг) прокладається паралельно вісі існуючої дороги, з метою максимального використання існуючого дорожнього одягу та земляного полотна в межах існуючої смуги відчуження автодороги.
Для Компоненту 1 (ділянка км 27+700 – км 43+000) реконструкція дороги полягає в поширенні праворуч по ходу пікетажу від існуючої дороги. В с. Українське передбачено влаштування двох примикань праворуч км 30+060 у вулицю та ліворуч км 30+044 у вулицю. Паралельно до основної дороги ліворуч та праворуч передбачено влаштування двох місцевих проїздів з виїздом на примикання. Для поєднання двох частин села між лівим та правим місцевими проїздами передбачено будівництво проїзду тунельного типу під основною дорогою на км 30+180. Біля примикань до основної дороги передбачено влаштування зупинок маршрутного транспорту та надземного пішохідного переходу на км 29+909.
Також в с. Любимівка передбачено влаштування двох примикань праворуч на км 35+236 у вулицю та ліворуч км 35+238 у вулицю. Паралельно до основної дороги ліворуч та праворуч передбачено влаштування місцевого проїзду з виїздом на примикання. Для поєднання двох частин села передбачено будівництво шляхопроводу по місцевому проїзду над основною дорогою на км 35+080. Для можливості проходу пішоходів на шляхопроводі передбачено тротуар та сходи.
Для Компоненту 2 (ділянка км 43+000 – км 59+080) реконструкція дороги полягає в двосторонньому поширенні, з більшого праворуч та частково в поширенні ліворуч відносно існуючого земляного полотна.
На в’їзді в смт. Софіївка передбачено влаштування зупинок маршрутного транспорту та надземного пішохідного переходу на км 45+345. На перетині з вул. Червоноармійська передбачено влаштування транспортної розв'язки в двох рівнях по типу "неповний лист конюшини".
На км 50+229 передбачається будівництво транспортної розв’язки в двох рівнях по типу
«неповний лист конюшини» з двома кільцевими розв’язками на другорядній дорозі – автомобільній дорозі загального користування місцевого значення О041511 П'ятихатки – Апостолове – Зеленодольськ П'ятихатського району Дніпропетровської області.
Також передбачається облаштування примикань, водовідвідних споруд, встановлення автопавільйонів на автобусних зупинках, організація дорожнього руху і інші.
Технічна альтернатива 1:
Як для Компоненту 1 так і для Компоненту 2 в якості технічних альтернатив розглядаються варіанти конструкцій дорожнього одягу для ділянок розширення дорожнього полотна, ділянок підсилення існуючого дорожнього та земполотна, ділянок нового дорожнього одягу та земполотна.
Технічна альтернатива 2:
Проведення капітального ремонту існуючої автомобільної дороги Н-11 Дніпро – Миколаїв (через м. Кривий Ріг) на ділянках км 27+700 – км 43+000 та км 43+000 – км 59+080 Дніпропетровська область залишивши технічні параметри ІІ категорії.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи 1 Компонент 1 (ділянка км 27+700 – км 43+000).
Відповідно до адміністративного районування територій планована діяльність знаходиться на ділянці км 27+700 – км 32+020 на землях Кам’янського району та на ділянці км 32+020 – км 43+000 на землях Криворізького району Дніпропетроваської області.
Початок ділянки проектування на км 27+700 на виїзді з с. Малософіївка Кам’янського району Дніпропетровської області.
На ділянці км 29+800 – км 30+340 автомобільна дорога проходить в межах населеного пункту с. Українаське, Кам’янського району, Затишнянської сільської територіальної громади Дніпропетровської області.
На ділянці км 35+520 – км 36+280 автомобільна дорога проходить в межах населеного пункту с. Любимівка, Криворізького району, Софіївської територіальної громади, Дніпропетровської області.
Компонент 2 (ділянка км 43+000 - км 59+080).
Відповідно до адміністративного районування територій планована діяльність на всій протяжності знаходиться на землях Криворізького районіу Дніпропетроваської області.
На ділянці км 43+705 – км 47+285 автомобільна дорога проходить в межах населеного пункту смт. Софіївка Криворізького району, Софіївської територіальної громади.
Територіальна альтернатива 1: зміна існуючого напрямку траси автомобільної дороги та будівництво нових ділянок в обхід населених пунктів Кам’янскького та Криворізького районів Дніпропетровської області.
Територіальна альтернатива 2: не розглядається.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності
У соціальному аспекті реконструкція автомобільної дороги дасть можливість забезпечити відповідність транспортно-експлуатаційних параметрів дороги сучасній та прогнозованій інтенсивності руху автомобільного транспорту, підвищити безпеку руху автотранспорту, забезпечити оптимальну швидкість дорожнього руху, створити нові робочі місця, як на стадії реконструкції, так і на стадії подальшої експлуатації дороги, її інфраструктури та об'єктів супутнього сервісу, знизити навантаження на навколишнє природне середовище і тим самим покращити умови життєдіяльності населення, що проживає та працює в зоні впливу ділянки автомобільної дороги.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Після реконструкції автомобільна дорога загального користування державного значення Н-11 Дніпро ‒ Миколаїв (через м. Кривий Ріг) на ділянках км 27+700 – км 43+000 та км 43+000 – км 59+080 буде мати наступні техніко-економічні показники:
- категорія дороги - І-б;
- розрахункова перспективна інтенсивність руху:
- для Компоненту 1 – 22341 прив.авт./добу, 10604 од./добу,
- для Компоненту 2 – 26668 прив.авт./добу, 12658 од./добу;
- довжина ділянки:
- за Компонентом 1 (км 27+700 - км 43+000) – 15,300 км;
- за Компонентом 2 (км 43+000 - км 59+080) – 16,080 км;
- розрахункова швидкість руху – 110 км/год;
- кількість смуг руху – 4;
- ширина проїзної частини – 2х7,5 м;
- ширина смуги руху– 3,75 м;
- ширина розділювальної смуги – 3,0 м;
- ширина узбіччя – 2х3,75 м;
- дорожній одяг – капітального типу;
- розрахункові параметри навантаження – 115 кН.
Основними технологічними процесами будівництва автомобільної дороги є:
- підготовка території будівництва (підготовчі роботи), які забезпечують можливість цілеспрямованого розгортання і виконання усіма учасниками будівництва;
- спорудження штучних споруд (мостів, естакад, транспортних розв’язок тощо);
- влаштування конструкції дорожнього одягу (основи, покриття);
- облаштування дороги спеціальними спорудами та засобами, які призначені для забезпечення безпечних та зручних умов руху;
- влаштування поверхневого водовідведення;
- влаштування локальних очисних споруд.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами
У проекті прийняті санiтаpнo-гiгiєнiчнi, пpoтипoжeжнi, мiстoбудiвeльнi та тepитopiальнi oбмeжeння згідно з чинними закoнoдавчo-пpавoвими актами i нopмативними дoкумeнтами, зокрема:
- Дотримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, встановлених містобудівним обґрунтуванням;
- Дотримання значень гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів та допустимих рівнів шуму, а також встановлених санітарно-захисних зон (СЗЗ);
- обмеження впливу на водне середовище у відповідності до Водного кодексу України і чинних нормативно-правових актів щодо умов скидання стічних вод, попередження забруднення водного середовища та збереження водності річок;
- обмеження впливу на рослинний і тваринний світ, тобто законодавчі вимоги щодо збереження різноманітності об'єктів рослинного й тваринного світу; щодо збереження умов місцезростання об’єктів рослинного світу; щодо запобігання небажаним змінам природних рослинних угруповань та негативному впливу на них господарської діяльності;
- обмеження впливу на ґрунти – законодавчі вимоги щодо захисту сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників від необґрунтованого їх вилучення для інших потреб; щодо захисту земель від ерозії, підтоплення, заболочування, пересушення, ущільнення, забруднення;
- врахування специфіки впливу автомобільної дороги на навколишнє середовище відповідно до ГБН.В.2.3-218-007-2012 «Екологічні вимоги до автомобільних доріг (проектування)»;
- перевлаштування інженерних комунікацій, що будуть порушені при проведенні будівельних робіт - згідно технічних умов експлуатуючих організацій.
щодо технічної альтернативи 1, 2: такі ж самі, як для обраного варіанту планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1: такі ж самі, як для обраного варіанту планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 2: не розглядається.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами
Проектні рішення включають підготовчі роботи, земляні роботи, укріплювальні роботи, технологічні операції з влаштування штучних споруд, дорожнього одягу, облаштування і обстановки дороги та установку засобів безпеки дорожнього руху.
До початку виконання робіт на об’єкті потрібно виконати підготовчі роботи згідно ДБН А.3.1-5-2009 „Організація будівельного виробництва”:
- виконання необхідних організаційно-фінансових заходів;
- створення геодезичної основи будівництва;
- розчищення території будівельного майданчика;
- планування території;
- облаштування будмайданчиків;
- влаштування технологічних доріг для руху будівельної техніки та монтажних майданчиків для встановлення будівельних кранів.
До початку виконання основних робіт повинні бути виконані роботи по перевлаштуванню комунікацій. В підготовчий період виконуватимуться роботи з видалення небажаної деревної та чагарникової порослі в існуючій смузі відчуження автодороги з проведенням компенсаційних заходів з відновлення зелених насаджень, зняття, зберігання та перенесення поверхневого шару ґрунту для подальшої рекультивації будівельного майданчика, перевлаштування та/або винесення інженерних мереж і комунікацій за межі будівництва.
Проектні рішення забезпечуватимуть стійкість земляного полотна, раціональне використання ґрунту, заходи протидії зсувам, підтопленню, вжиття охоронних, відновлювальних, захисних та компенсаційних заходів. Захисні заходи: укріплення укосів та узбіч (запобігає утворенню та проявам водної і вітрової ерозії на укосах земляного полотна; дозволяє знизити впливи транспортного руху).
У цілому проектні рішення направлені на мінімізацію ймовірнісного негативного впливу на навколишнє природне середовище і відповідають нормативним вимогам, які встановлені для автомобільних доріг загального користування, та забезпечують сталий розвиток району проходження траси ділянки автомобільної дороги на яку розроблено проект реконструкції. При будівництві не передбачається використання екологічно-небезпечних матеріалів та технологій.
щодо технічної альтернативи 1, 2: такі ж самі, як для обраного варіанту планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1: такі ж самі, як для обраного варіанту планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 2: не розглядається.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля
При будівництві:
- геологічне середовище: виникнення або активізація небезпечних геодинамічних процесів;
- клімат та мікроклімат: не передбачається;
- повітряне середовище: викиди відпрацьованих газів від двигунів будівельних машин та механізмів, пил, шум та вібрація;
- водне середовище: зміни умов поверхневого стоку, забруднення водного середовища стічними водами, які містять нафтопродукти та інші хімічні сполуки;
- ґрунти: відчуження земель в постійне користування під будівництво автомобільної дороги, хімічне забруднення, забруднення відходами будівництва;
- рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти: розчистка смуги відведення від зелених насаджень, зміни існуючого стану біологічних та екологічних систем в зоні будівництва, шум, аерозольні випадіння;
- навколишнє соціальне середовище: незручності при проведенні будівельних робіт (утруднення проїзду та проходу), створення нових робочих місць (позитивні впливи);
- навколишнє техногенне середовище: перевлаштування інженерних комунікацій, що будуть порушені при проведенні будівельних робіт - згідно технічних умов експлуатуючих організацій.
При експлуатації дороги:
- геологічне середовище: не передбачається;
- клімат та мікроклімат: не передбачається;
- повітряне середовище: забруднення викидами відпрацьованих газів двигунів автомобілів, шум та вібрація від автомобільного транспорту;
- водне середовище: забруднення водного середовища скидами зливових і талих стічних вод з дорожнього покриття, які містять нафтопродукти та інші хімічні сполуки;
- ґрунти: забруднення твердими частками від зносу автомобільних шин та покриття автодороги, хімічне забруднення від викидів автотранспорту, забруднення сміттям та хімічними елементами, що входять до складу протипожежних матеріалів;
- рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти: негативний вплив на стан біологічних та екологічних систем в межах захисної смуги автомобільної дороги, шум, аерозольні випадіння;
- навколишнє соціальне середовище: підвищення інвестиційної привабливості;
- навколишнє техногенне середовище: поліпшення транспортної інфраструктури.
щодо технічної альтернативи 1, 2: такі ж самі, як для обраного варіанту планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1: такі ж самі, як для обраного варіанту планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 2: не розглядається.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
Планова діяльність підприємства належить до першої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля у відповідності до пунктів 7, 22 частини 2 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу немає.
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Відповідно вимогам п. 2 ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059- VIII від 23 травня 2017 року.
Планується провести дослідження впливу планової діяльності на повітря, ґрунт, рослинний та тваринний світ, техногенне та соціальне середовище під час будівництва та експлуатації об'єкту. Розроблення заходів по зниженню негативних впливів на довкілля та покращення екологічного благополуччя.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
- підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
- проведення громадського обговорення планованої діяльності;
- аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
- надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
- врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планової діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планової діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішень про провадження планової діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема, на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб- сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планової діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваження і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на 1-ій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауваження і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передачі суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, які надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства, рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Дозвіл на виконання будівельних робіт, що реєструється/видається департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
9. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України. Відділ оцінки впливу на довкілля.
Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35; тел. (044) 206-31-40,
(044) 206-31-50; E-mail: OVD@mepr.gov.ua; Контактна особа – Котяш Лада Павлівна.